Максим Попов, партнер Mentors Law Firm, виступив на Legal High School, де розповів про торговельні марки в рекламі, особливості реклами лікарських засобів, медичних виробів і алкогольної продукції.
Він нагадав про основну функцію торговельної марки — бути «source identifier», щоб споживач міг легко впізнати виробника товару та відрізнити його від інших. При цьому лектор зазначив, що в законі «Про рекламу» загальне використання ТМ не регулюється. На прикладі реклами алкогольної продукції Максим Попов продемонстрував, як великі компанії охороняють ТМ і реєструють всі відмінності: назви, слогани, емблеми, пакування, етикетки й навіть звуки.
Лектор також дав кілька практичних порад, як співпрацювати з маркетологами та вибрати надійну торговельну марку. Під час обговорення він привів свіжі приклади, коли позначення було вдалим з точки зору маркетингу, але не могло бути зареєстрованим. Тому Максим порадив проводити пошук збігів не тільки в Україні, але і в реєстрах країн, куди найближчим часом планується експорт товарів. Він також зазначив, що слід переконатися, що позначення не має негативної конотації (не зачіпає релігію і культуру) і відповідає вимогам для реєстрації. Ну і наостанок потрібно перевірити необхідні домени, не зайняті раніше.
Говорячи про правильне використання ТМ, лектор підкреслив, що не варто використовувати торговельну марку замість назви товару. За його словами, марка завжди повинна бути на першому плані й позначатися маркуванням ® або ™. Особливо це доцільно для фармацевтичних товарів і товарів, у яких немає аналогів.
Розповідаючи слухачам Legal High School про порушення в рекламі, Максим Попов нагадав, що виключне право власника не поширюється на некомерційне використання торговельної марки. Однак відмінність між рекламою та необхідним інформуванням не є чітким. Саме тому рекламодавці повинні стежити, щоб інформування не порушувало цінність і репутацію торговельної марки та не створювало враження «комерційного зв’язку з виробником».
Лектор детально проаналізував обмеження в рекламі — як загальні, так і ті, що стосуються медичних виробів й алкогольних напоїв. Він вказав, що всупереч обмеженням, їх виробники мають право на спонсорування теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів. У таких передачах і на заходах можна демонструвати рекламну інформацію про ім’я спонсора та торговельної марки. Саме тому виробники алкогольних товарів і фармацевтичні компанії реєструють рекламу спеціальних «спонсорських торговельних марок», які складаються з кадрів рекламних роликів. При цьому Максим Попов зазначив, що навіть спонсорська реклама має обмеження і не повинна містити назви алкоголю, зображення його вживання, опису властивостей, закликів і т.п.
Опубліковано: Legal High School 2020