14 грудня Верховна Рада ухвалила закон №5376, що визначить податкові умови для «Дія City». Президент підписав закон і він набере чинності у 2022 році. Ми розібрали про основне з нового закону.

Резиденти «Дія City»

Резидентство це право, а не обовʼязок, і компанії самостійно зможуть обирати — чи потрібно їм ставати резидентами «Дія City». Якщо компанія захоче їм стати, то потрібно відповідати декільком вимогам:

  1. Резидентом може бути тільки українська компанія з розкритою структурою власності, а бенефіціари компанії не повинні перебувати під санкціями або бути з РФ чи з КНДР. При цьому компанія має бути створена не менш ніж за 2 роки до подачі заяви про включення до «Дія City».
  2. Компанія розробляє програмне забезпечення, комп’ютерні ігри або працює у суміжній сфері, по типу кібербезпеки або робототехніки, та повинна отримувати 90% “кваліфікованого доходу” від цих сфер. Кабінет Міністрів планує додавати інші сфери, але компанії, що працюють з азартними іграми, резидентами стати не зможуть.
  3. В компанії має бути щонайменше 9 співробітників із зарплатою від €1200 на місяць. Стартапи мають можливість наймати менше людей та платити такі зарплати не одразу, а з відстрочкою у рік. Після цього строку стартап має відповідати усім вимогам, щоб не втратити статус резидента.

Які переваги отримує резидент «Дія City»:

  1. Корпоративний податок. Резиденти зможуть самі обирати, який корпоративний податок сплачувати: податок на виведений капітал (9%) чи податок на прибуток (18%).
  2. Податки для співробітників. ІТ-спеціалісти, які працюють офіційно та отримують менш як €240 000 на рік будуть платити 5% податку на доходи фізичних осіб, замість 18%. При цьому обовʼязок платити єдиний соціальний внесок (22% від мінімальної зарплати) та військовий збір (1,5%) залишаються.
  3. Дивіденди. Нульова ставка податку на дивіденди від компаній-резидентів, якщо такі дивіденди виплачуються не частіше раз на два роки.
  4. Податкова знижка на суму інвестицій в українські стартапи.

Які обмеження

Резиденти «Дія City» зможуть вільно співпрацювати із ФОП тільки до 2024 року. Якщо компанія обрала податок на прибуток та отримує менше ніж 40 млн грн, то вона може працювати з ФОП і після 2024 року. Усім іншим доведеться перевести своїх підрядників на гіг-контракти або трудові контракти та зменшити витрати на ФОП до 50% у 2024 році та до 20% у 2025 році. Якщо витрати на ФОП будуть більше, то необхідно буде включити детальний звіт про це до свого фінансового результату.

Резидентам також доведеться слідкувати, щоб вони відповідали критеріям резидентства, і подавати щорічні звіти, підтверджені незалежним аудиторським висновком. Перший звіт компанія має подати протягом трьох місяців після реєстрації.

Нові публікації

Mentors: at the forefront of the market
31.01.2022
ТМ і об’єкти патентного права в рекламі. Особливості реклами лікарських препаратів
28.10.2020
Битва титанів: чому не відбулася угода Tiffany & Co і LVMH
16.10.2020

Категорії